Serviceopgaver Handibasen

HandiBasen tilbyder formidling af aflastningspersoner til familier med børn med handicap, på baggrund af henvisning fra specialbistandsgruppen i familierådgivningen. En af HandiBasens vigtigste opgaver er et optimalt match mellem barn/familie og aflastningsper-sonen.

Handibasen

 

Lovgrundlag: SL § 41

 

HandiBasen tilbyder formidling af aflastningspersoner til familier med

børn med handicap, på baggrund af  henvisning fra specialbistandsgruppen i familierådgivningen.

En af HandiBasens vigtigste opgaver er et optimalt match mellem barn/familie og aflastningspersonen.

 

Det sker på baggrund af:

  • Et besøg hos familien
  • Samtale med aflastningsperson
  • Et fælles møde med begge parter

 

3 måneder efter start holdes et fælles møde, med deltagelse af familierådgiveren fra specialbistand. HandiBasens rolle er endvidere at rådgive og vejlede både aflastningspersonen

og forældre i forbindelse med spørgsmål om opgaverne.

 

HandiBasen sørger for administration vedr. ansættelse, ophør, ændringer samt løn.

Det er primært voksne med andre arbejdsforhold der søger job gennem HandiBasen, og det er et krav, at de har erfaring med børn, og at de som udgangspunkt er mere end 18 år.

 

Der indhentes børne- og straffeattest.

 

HandiBasens personale består af en faglig leder, koordinator og sekretær.

 

Læs nærmere i de to informationspjecer

  • HandiBasen – Informationspjece til forældre
  • HandiBasen – Informationspjece til aflastningspersoner

 

 

Familieværket / HandiBasen

Egedalsvej 2

8400 Ebeltoft

 

 

 

Aflastning jf. SEL § 41 er gratis for borgeren.

 

 

Koordinator

 

Annette Kristensen

2213 9079 / 8753 5920

ankr@syddjurs.dk

 

Sekretær

Charlotte Lavrsen

8753 5920

chala@syddjurs.dk


 

Opdateret: 24-11-2014 11:35

Kontakt

Feedback