Uddannelse indenfor sundhed og omsorg

Her kan du se film og læse om uddannelse indenfor ældrepleje i Syddjurs Kommune

Tag en uddannelse i ældreplejen

Afdelingen for Sundhed & Omsorg i Syddjurs Kommune har ca. 1100 ansatte indenfor forskellige faggrupper. Vi er med til at uddanne bl.a. social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, grundforløbselever, sygeplejersker, psykomotoriske terapeuter, fysio- og ergoterapeuter.

I øjeblikket ansætter vi minimum 24  social- og sundhedshjælperelever samt 50+ social- og sundhedsassistentelever årligt.  Vi har praktiksteder i henholdsvis hjemmeplejen, plejeboliger, social psykiatrien (Bostøtte), Frejasvænge for borgere med demensdiagnoser, bofællesskab på plejehjem Rosengården, Botilbud på Tendrup Møllevej og på Rehabiliteringsafdelingen i Tirstrup. Eleverne kommer fra  Grenå-, Randers social – og sundhedsskoler samt SOSU Østjylland i Århus.

Mød Karina, som læser til SOSU-assistent ved Rehabiliteringen i Tirstrup.

Bliv SoSu - en uddannelse fyldt med mening

Hør mere hvordan der er at være social- og sundhedshjælperelev i Syddjurs

Hør studievejleder Morten fortælle om mulighederne

Morten Krogh er uddannelsesvejleder ved Social- og Sundhedsskolen. Hør ham fortælle om de mange muligheder indenfor faget.

Julie Maria Duval Jensen

Uddannelseskoordinator