Ny kollega til Mobilitet, Syddjurs Kommune

Har du lyst til at arbejde indenfor vejområdet i en alsidig hverdag?
 
Så er det måske dig Team mobilitet søger til at indgå i teamet. Vi arbejder med projektering af nye veje og stier, trafiksikkerhedsarbejde, borgerhenvendelser, klimatilpasning etc. – kort sagt alt vedr. infrastruktur. Vi søger en der trives i en omskiftelig hverdag, da to dage sjældent er ens. Vi tilbyder en spændende og alsidig stilling med ansvar for en række afvekslende opgaver indenfor vej- og trafikområdet.
 
Du skal have lyst til at arbejde med mennesker selvom vi er en teknisk afdeling, da stillingen giver en bred kontakt til borgere, foreninger, erhvervsliv og andre forvaltninger både i Syddjurs, men også udenfor kommunen.
Der er tale om en stilling, hvor du får stort selvstændigt ansvar, og hvor du kan følge opgaverne fra start til slut. Du kommer ikke til at arbejde alene, da de fleste opgaver løses i samarbejde med dine kollegaer.  Stillingen giver gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt, og du vil selv kunne være med til at påvirke indholdet i stillingen.
 
Hvem er du?
For os er det ikke afgørende hvad du er uddannet til. Du skal primært have lyst til at arbejde sammen med mennesker, og så skal du have en naturlig lyst til at arbejde med opgaver indenfor vejområdet, herunder at fungere som myndighedsperson.
Derudover skal du være god til at planlægge og gennemføre processer, der har mange interessenter.
 
Hvem er vi?
Mobilitet består i dag af 7 medarbejdere og en teamleder. De fleste har været i teamet gennem længere tid, og teamet fremstår som et sammentømreret team, der er uhøjtidelige i dagligdagen. For to år siden blev vi en del af en samlet afdeling for Plan, Udvikling og Mobilitet. Vi har gjort en stor indsats for at blive én afdeling, og vi er meget åbne overfor nye medlemmer i afdelingen og i teamet.
Teamets øvrige medlemmer er sammensat af 4 ingeniører, 2 tekniske assistenter og en kørselskoordinator. Plan, Udvikling og Mobilitet er en del af Teknik og Miljø. Der er et meget tæt samarbejde med Teknik og Miljøsekretariatet, der primært udgøres af jurister.   
 
Konkret er opgaverne
De opgaver du kan komme til at arbejde med er primært:
  • Planlægning og projektering af trafiksikkerhedsanlæg
  • Mobilitet- og trafikplanlægning
  • Myndighedsopgaver indenfor skilte og afmærkning
  • Samarbejde med øvrige forvaltninger, borgere og øvrige myndigheder
  • Myndighedsopgaver indenfor vejlovgivningen
  • Tilsyn
  • Behandling af borgerhenvendelser
  • Servicering af politiske udvalg i relevant omfang
 
De mange opgaver der samlet løses i teamet kan placeres indenfor 4 områder;
  • Myndighed – al relevant myndighedsudøvelse indenfor primært vejloven og privatvejsloven
  • Anlæg – vi har bygget mange cykelstier og to større vejanlæg. Det er også os der byggemodner til mange af de nye boligområder der dukker op i kommunen.
  • Drift – vi opererer i Syddjurs med en helhedsorienteret drift. Dvs. at vi har egen driftsafdeling, der udfører det arbejde der bestilles af os. Driften er meget selvkørende, og har egen ledelse.
  • Borgerservice – de opgaver vi løser har stor betydning for borgernes dagligliv, og det giver naturligt mange henvendelser, der skal håndteres ordentligt og respektfuldt. 
Vi søger
Vi søger en medarbejder der er en dygtig kommunikator, både mundtligt og skriftligt og som er god til at omgås mange forskellige mennesker. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra tidligere ansættelsesforhold, men ikke noget krav. Der anvendes forskellige it-hjælpemidler. Derfor er det vigtigt, at du har flair for IT. De programmer vi anvender er; Microsoft Office, Acadre(digitale arkiv), AutoCad, KMD
 
Kort om Syddjurs Kommune:
Syddjurs Kommune har ca. 43.000 indbyggere, og organisationen har i alt ca. 3.200 fastansatte medarbejdere. Kommunen ligger i et område med en unik natur og kulturarv. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Værdierne åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet skal præge hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere
Kommunens helt unikke værdier er de aktive borgere, de mange bysamfund, naturen og nærheden til Århus. Konkret arbejder vi med stationsforbedringer i forbindelse med Aarhus Letbane på Grenåbanen, byudvikling, etablering af stier, omfartsvej ved Nimtofte, trafiksikkerhed og kollektiv trafik.
 
Ansøgningsfrist og procedure:
 
Finder du jobbet interessant, kan du søge stillingen ved at uploade ansøgning og CV inden den 20. november 2019 klokken 12.00.
 
Samtaler gennemføres tirsdag og onsdag i uge 48.
 
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 1. januar 2020 eller snarest derefter.
 
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området med mulighed for forhandling i henhold til kvalifikationer.
 
Arbejdspladsen er Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft.
 
For yderligere information er du velkommen til at kontakte teamleder Peter Sandell på  23 36 57 04
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.


 

Opdateret: 14-11-2019 12:00
Jobkategori:
Administration & Sagsbehandling
Ansøgningsfrist:
20-11-2019
Kontaktperson:
Peter Sandell
Telefonnummer:
23365704