Økonomikonsulent til Sundhed og Omsorg i Syddjurs Kommune

Brænder du for kommunal økonomi og vil du være med til at understøtte økonomistyringen i en stor organisation med cirka 1.000 medarbejdere? Ser du en spændende udfordring i at understøtte fagchef og decentrale enheder i økonomistyring? Er du parat til at tage fremtidens udfordringer op med en løbende tilvækst af ældre borgere og et nært sundhedsvæsen og en heraf økonomisk tilpasning?

I sekretariatet i Sundhed og Omsorg i Syddjurs Kommune søger vi en økonomikonsulent hurtigst muligt, da vores dygtige økonomikonsulent har valgt at søge nye udfordringer.

Der er mange spændende opgaver at tage fat på
Som økonomikonsulent vil din primære opgave være at støtte decentrale lederes økonomistyring gennem kvalificeret budgetlægning, budgetopfølgning, rådgivning og vejledning samt analysearbejdet i øvrigt.

Dine opgaver vil bestå af
  • Understøttelse og validering af budgetopfølgning og økonomistyring i tæt samarbejde med decentrale ledere i Sundhed og Omsorg
  • Budget- og forbrugsanalyser
  • Medvirke til udarbejdelse af budgetgrundlag og prioriteringsforslag
  • Formidler af budgetmodeller og økonomiske forhold til centrale og decentrale ledere
  • Økonomisk sparringspartner med chef og decentrale ledere
  • Projektadministration af diverse puljer
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger til det politiske system primært omkring indhold af økonomisk karakter
  • Analyser, normeringsstatistik og nøgletal (både interne og eksterne nøgletal) samt medvirken til udvikling, design og implementering af statistikker, ledelsesinformation og dataanalyser
  • Opgaver af administrativ og driftsmæssig karakter
Foruden dette forventes du at tage del i at nå i mål med Sundhed og Omsorgs samlede opgaveportefølje af drifts-, udviklings- og analyseopgaver. Herunder forventes særligt din indsigt i driftsøkonomi og budgetstyring at komme i spil. Du vil løbende blive inddraget i analysearbejde til ledere, chef, direktører og det politiske udvalg.

Om dig:
Vi er på udkig efter en ny kollega der
  • Har erfaring med kommunal budgetlægning og økonomistyring
  • Står stærk på sin analytiske faglighed
  • Har en relevant økonomifaglig uddannelse som f.eks. cand.oecon., cand.scient. pol., HA, HD eller du er HK’er med en betydelig erfaring inden for økonomistyring
  • Har stærke IT-kompetencer ud i økonomisystemer
  • Er kommunikativ stærk både mundtlig og skriftlig
  • Har erfaring med udarbejdelse af ledelsesinformation
  • Sætter en ære i at videreformidle sin økonomifaglighed på flere niveauer under hensyn til andres faglighed og dagligdag
  • Er nysgerrig og har blik for effektiviseringspotentialer
  • Trives i en travl og omskiftelig hverdag med en åben omgangsform med mange deadlines og opgaver, der varierer over året
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og indgå i samarbejdsrelationer på tværs af forskellige ledelseslag
  • Er udadvendt, har en positiv indstilling og et godt humør.
Vi benytter blandt andet systemerne ØS-Indsigt, SD-Løn og TARGIT. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til disse systemer. Derudover skal du være fortrolig med Excel.

Vi tilbyder
  • Et afvekslende, spændende og udfordrende job
  • Stor medindflydelse på tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Et uformelt kollegialt miljø med engagerede kollegaer
Du vil indgå i Sekretariatet i Sundhed og Omsorg med reference til Sundhed og Omsorgschefen.

Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, er du velkommen til at kontakte Sundhed og Omsorgschef Ingelise Juhl på telefonnummer 24 48 75 42

Der indhentes straffeattest ved tilbud om ansættelse.
Ansøgningsfrist den 25. juni 2021.

Samtaler:

Vi holder første samtale den 28. juni 2021 og anden samtale den 30. juni 2021.

”Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.”

Du skal søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV.
(De vedhæftede filer skal gerne være i pdf- eller word-format).

Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, om er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.



 

Opdateret: 18-06-2021 00:30
Jobkategori:
Administration & Sagsbehandling
Ansøgningsfrist:
25-06-2021
Kontaktperson:
Ingelise Juhl
Telefonnummer:
24487542