Vi søger en analysestærk og alsidig økonomikonsulent til den centrale økonomifunktion til Plan, Udvikling og Kultur samt Økonomiudvalget

Økonomikonsulent for Plan, udvikling og kultur og økonomiudvalgets område.

Trives du med en bred kontaktflade i hverdagen og med at løse opgaver selvstændigt og som en del af et team? Får du energi af at understøtte vores øverste ledelse med at holde kommunens økonomiske kurs og hjælpe decentrale ledere med at tage gode beslutninger i dagligdagen? Så er det dig, vi er på udkig efter.

Om stillingen:

I den ledige stilling som økonomikonsulent skal du understøtte den øverste ledelse for Plan, udvikling og kultur (PUK). Desuden ligger der i stillingen opgaver i forbindelse styringen af driften på økonomiudvalgets område.

Du bliver forankret i Budget og Analyse-teamet, der understøtter såvel den øverste administrative og politiske ledelse i forhold til den overordnede og tværgående styring, som fagområdernes overordnede strategiske styring og løbende opfølgning. Vi arbejder tæt sammen med kommunens fagområder om økonomistyring og datainformeret ledelse. Vi har bl.a. en rolle i udviklingen af såkaldte ”styringscockpits” til fagområderne, som vi opbygger med et business intelligence-værktøj, Power-BI.

Af opgaver kan du forvente:
  • Overordnet budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse på PUK og økonomiudvalgets område
  • Forberedelse af politiske sager med økonomisk indhold.
  • Sparring omkring økonomi og styring med lederne på kommunens fagområder.
  • Udvikling og vedligeholdelse af fagområdernes styringscockpit i samarbejde med fagområderne og dataeksperter.
  • Ad hoc-analyser og udviklingsopgaver.
Da fokus for kommunens økonomistyring ændrer sig over tid - i takt med kommunens styringsmæssige udfordringer - vil en omlægning af opgaverne i teamet kunne forekomme. Her vil erfaringer, kompetencer og interesse spille ind.

Om dig

Vi forestiller os at du:
  • Har en samfundsfaglig, økonomisk uddannelse på kandidatniveau, Diplomuddannelse eller lignende. Du er f.eks. cand.scient.oecon., cand.merc. eller cand.scient.pol.
  • Har fungeret som økonomikonsulent eller controller i et par år. Nyuddannede kan dog også komme i betragtning.
  • Kan formidle komplekse økonomifaglige problemstillinger let tilgængeligt i beslutningsoplæg
  • Har flair for data, kan bidrage til udviklingen af ledelsesinformation, f.eks. via kendskab til power-pivot og power-BI.
  • Kan begå dig i en stor organisation og har gode samarbejdsevner
  • Trives ved at skifte mellem teamsamarbejde og løse opgaver selvstændigt
  • Er en god kollega, der giver energi til fællesskabet.
Hvis du ikke syntes du opfylder alle krav, men vurderer at stillingen ser spændende ud og er noget for dig, opfordrer vi dig alligevel til at søge.

Vi tilbyder:
  • En varieret hverdag med en bred kontaktflade ud i organisationen
  • Spændende drifts- og udviklingsopgaver med stor selvstændighed i opgavevaretagelsen
  • Fleksible arbejdstider og arbejdssteder – herunder mulighed for hjemmearbejde
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et godt, kollegialt fællesskab, hvor vi i høj grad hjælper - og sparrer med – hinanden
  • En aktiv personaleforening, tilbud om sundhedsforsikring samt medlemskab Log-Buy mv.
Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for ny løn.
Stillingerne har udgangspunkt i administrationen i Ebeltoft, men vi arbejder også fleksibelt hjemmefra eller i kommunens administration i Hornslet. Du har mulighed for at tilrettelægge fleksibel arbejdstid.

Budget og Analyse består af 12 medarbejdere og er forankret i kommunens fælles stab med i alt 75 medarbejdere. Udover økonomistyring arbejder Staben med de klassiske stabsfunktioner, som IT og Digitalisering, HR og løn, kommunikation og udvikling, regnskab, udbud og indkøb.

Tiltrædelse forventes den 1. februar 2022 eller snarest muligt.  

Ansættelsesproces

Der er frist for ansøgning mandag den 29. november 2021 kl. 9.00.

Første runde samtaler gennemføres torsdag den 2. december  på Ebeltoft rådhus, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

Anden runde samtaler gennemføres tirsdag den 7. december om eftermiddagen samme adresse.


Flere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet eller har spørgsmål til job- og personprofilen, kan du kontakte afdelingsleder for Budget og Analyse, Thor Stig Davidsen på 51 57 53 91.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.

 

Opdateret: 28-11-2021 09:45
Jobkategori:
Administration & Sagsbehandling
Ansøgningsfrist:
29-11-2021
Kontaktperson:
Thor Stig Davidsen
Telefonnummer:
51575391