Syddjurs Kommune opfordrer virksomhederne til at deltage i måling af virksomhedsservice
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering afvikler i øjeblikket en undersøgelse blandt landets virksomheder om deres tilfredshed med servicen fra de lokale jobcentre. Syddjurs Kommune opfordrer virksomhederne til at deltage, hvis de møder et spørgeskema under brug af kommunens IT-løsninger. Viden om virksomhedernes oplevelse af dialogen, er nemlig vigtig for en fortsat udvikling af jobcenteret.
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har besluttet at afvikle en landsdækkende tilfredshedsundersøgelse af den kommunale virksomhedsservice. Resultaterne vil blive brugt af jobcentrene til at evaluere deres virksomhedsservice.
I den kommende tid vil virksomhederne kunne møde et "pop-up" spørgeskema, når de logger ind på IT-løsningerne JobAG og VITAS. De to løsninger anvendes af virksomhederne, når de skal søge nye medarbejdere eller søge om tilskud ved eksempelvis fleksjob.
Det vil kun tage virksomheden tre minutter at udfylde det korte spørgeskema, men resultaterne kan få stor betydning for udviklingen af kommunens virksomhedsservice. Formand for udvalget for erhverv og beskæftigelse Gunnar Sørensen opfordrer derfor virksomhederne til at deltage:
- Som jobcenter er vi afhængige af, at virksomhederne oplever vores service som lettilgængelige og effektiv. Det gælder både, når vores virksomheder søger nye kræfter og når vi skal samarbejde om borgere, der har været uden for arbejdsmarkedet i en periode. Derfor er vi meget interesserede, i at få så mange svar som muligt. Det er svar, som vi vil bruge, til at drøfte udviklingen af vores virksomhedsservice både administrativt og politisk. Jeg vil derfor opfordre alle virksomheder til at deltage, når de møder det lille elektroniske spørgeskema.
Undersøgelsen vil løbe frem til den 27. april 2021 og deltagelsen er anonym for virksomhederne.