Gå til hovedindhold

Plejehjemmet Lillerupparken

Hovedgaden 77 og 79, 8410 Rønde

Indhold

    Velkommen til Lillerupparken

    Hverdagen i Lillerupparken

    Plejehjemmet Lillerupparken er først og fremmest beboernes hjem, hvor vi prioriterer et godt hverdagsliv. Vi har fokus på individuelle behov, fællesskaber samt familie og venner; alt sammen som en naturlig del af hverdagen på Plejehjemmet Lillerupparken. Vi tager udgangspunkt i dine ressourcer og behov.

    På Plejehjemmet Lillerupparken arbejder vi rehabiliterende, og vi tager udgangspunkt i den enkelte beboers ressourcer og ønsker. Som en naturlig del af hverdagen tages der udgangspunkt i dine ressourcer og behov, hvor du opfordres til at gøre det, du kan selv; fysisk, psykisk og socialt.

    Vi lægger stor vægt på, at du får en god indflytning og skaber dig et hjem, hvor der sker mindst mulig indgriben i din hverdag. Derfor er du i høj grad medbestemmende over din dagligdag og dens rytme. Du har mulighed for at være dig selv i din egen lejlighed, men du kan også deltage i bo-enhedens fællesskab bl.a. ved spisning og ved hyggeligt samvær m.m.

    Lillerupparkens personale

    Den daglige ledelse varetages af en plejehjemsleder og to teamledere. Hvis du eller dine pårørende har spørgsmål eller oplever problemer i hverdagen, som personalet i afdelingen ikke kan svare på, så er I velkommen til at kontakte teamlederen i det team, hvor du bor. Teamleder og plejehjemslederen kommer dagligt rundt i huset, og vi kommer selvfølgelig også og hilser på dig efter du er flyttet ind. Ved behov deltager vi til statusmøder og andre møder.

    Den daglige sygepleje og omsorg varetages af social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere samt sygehjælpere. Vi er uddannelsessted for social- og sundhedsassistentelever, social- og sundhedshjælperelever og sygeplejestuderende. De er hos os i forskellige perioder af deres uddannelse, og arbejder derfor tæt sammen med det faste personale og deres vejleder.

    Vi har også to kvalitetsansvarlige sygeplejersker ansat. De vejleder, underviser og støtter plejepersonalet. Hvis du bliver syg, vil du kunne opleve at blive tilset af en af plejehjemmets sygeplejersker. Sygeplejerskerne er ikke dagligt hos alle beboere, men tilser ved behov fx sygdom eller fald.

    På plejehjemmet kommer der desuden fysioterapeut, ergoterapeut, musikterapeut, diætist samt demenskoordinator. Disse fagpersoner kommer ind over dit forløb, hvis der skønnes et særligt behov for træning, udredning eller vejledning til personalet.

    Nogle af de faste medarbejdere er uddannet til at være demensnøglepersoner og forflytningsvejledere. De vil komme og vejlede dine kontaktpersoner i den bedste tilgang og omsorg for dig, men kun hvis det er relevant for dit forløb.

    På plejehjemmet Lillerupparken er der desuden ansat en aktivitetsmedarbejder. Aktivitetsmedarbejderen arrangerer fælles aktiviteter fx sang, gymnastik, banko, gudstjeneste, udflugter og lign.. Det er aktiviteter, hvor alle kan deltage.

    Beboerne på Lillerupparken er heldige at have mange engagerede frivillige, fx kommer der to besøgshunde fra Røde Kors, en som cykler ture med beboerne på husets rickshaw-cykler, nogle som dækker kaffebord og arrangerer gudstjeneste.

    Fakta

    • Plejehjemmet Lillerupparken har 83 lejligheder fordelt på 2 teams.
    • Team 1 er beliggende på Hovedgaden 77,  i et byggeri fra 2019. Lejlighederne på Hovedgaden 77 er toværelseslejligheder alle med eget bad og toilet. Afdelinger i Team 1:
      • Stueetage: Kornblomst
      • 1. sal: Jasmin
      • 2. sal: Anemone
    • Team 2 er beliggende på Hovedgaden 79 (med indgang fra Vestre Fasanvej). Alle lejligheder er etværelseslejligheder med eget bad og toilet. Afdelinger i Team 2:
      • Stueetage: Valmue og Forglemmigej
      • 1. sal: Solsikke, Viol og Marguerit
    • På Plejehjemmet Lillerupparken findes der et gæsteværelse, som pårørende kan låne efter forudgående aftale.

     

    Praktisk information

    Inden indflytning

    Når du bliver tilbudt en lejlighed på Lillerupparken, er du velkommen til at komme på besøg og se stedet sammen med dine pårørende. Vi vil sætte pris på at du eller dine pårørende laver en aftale inden I kommer.

    • Hvis du er tilbudt en lejlighed på Hovedgaden 77, så ring til Teamleder, Team 1 (oplysninger findes her på siden)
    • Hvis du er tilbudt en lejlighed på Hovedgaden 79, så ring til Teamleder Team 2 (oplysninger findes her på siden)

    Vi træffes på hverdage i tidsrummet kl. 8-15, men vi kan været optaget, så ringer vi tilbage hurtigst muligt.

    Vi kan desværre ikke garantere, at du kan komme til at se præcis den lejlighed, du er blevet tilbudt, men du kan komme til at se fællesområderne i den afdeling, hvor din nye lejlighed ligger. Vi kan tilbyde dig at se en lejlighed, som ligner den lejlighed, du er blevet tilbudt. Du bliver vist rundt af det personale som arbejder i afdelingen, og som derfor kender hverdagen bedst.

    Når du har sagt ja til lejligheden får vi besked fra visitationen, og personalet på den afdeling, hvor du skal bo, vil bestræbe sig på at arrangere et hjemmebesøg hos dig, inden du flytter ind. Dine pårørende er velkomne til at deltage. Ved hjemmebesøget så kan du tale med personalet om dine forventninger til livet på plejehjemmet, og personalet kan få et indblik i dine vaner og ønsker. Personalet kan fortælle om de praktiske forhold i forbindelse med at bo på plejehjemmet, og derved kan du få svar en hel del af de praktiske spørgsmål, du måtte have. Du får udleveret en velkomst-mappe, hvor der også er en række praktiske oplysninger og et par skemaer, som du meget gerne må udfylde.

    Når du har fundet ud af hvilken dato du flytter ind, vil vi gerne vide det, så vi kan forberede os til din ankomst og gøre din indflytning god. Vi tilbyder ikke praktisk hjælp til selve flytningen.

    Vi vil gerne anbefale dig at flytte ind fx en tirsdag eller en anden hverdag. I weekenden er vi nemlig færre på arbejde, og vi kan derfor have svært ved at imødekomme at der står personale til rådighed, fx hvis I har mange spørgsmål, som ikke er afklaret inden du flytter ind.

    Indflytning og den første tid på Plejehjemmet

    Du får tilknyttet en fast kontaktperson, der kan hjælpe dig i den første tid efter indflytningen. Vi bestræber os på at arrangere et indflytningsmøde inden for den første måned. Til mødet deltager du og dine pårørende. På mødet vil vi høre til hvordan du har det og hvordan du er faldet til i hverdagen.

    Når du er flyttet ind, skal du ændre din adresse og evt. skifte læge. Hvis du skal skifte til de læger som er tilknyttet som huslæger på plejehjemmet, så skal man ringe til borgerservice, det kan ikke gøres på internettet.

    Ved opsigelse af en plejebolig kan du benytte Selvbetjening eller kontakte Syddjurs Kommunes Ejendomsadministration.

    Opsig kommunal plejebolig eller ældrebolig

    Kontaktoplysninger til plejehjemmets ledelse

    Plejehjemmets ledelse træffes normalt mellem kl. 8.00 og 15.00 mandag-fredag.

    Kontakt

    Plejehjemmet Lillerupparken

    Telefon 87 53 56 36

    Adresse Hovedgaden 77 og 79 - 8410 Rønde

    Violen 8753 5641

    Solsikken 8753 5636

    Margueritten 8753 5637

    Valmuen 8753 5639

    Forglemmigej 8753 5638

    Anemone 8753 6542 / 8753 6539

    Jasmin 8753 6537 / 8753 6535

    Kornblomst 8753 6533 / 8753 6531

    Plejehjemsleder

    Birgitte Jensen

    Telefon: 20 11 74 86

    E-mail: bije@syddjurs.dk

    Teamleder - Team 1, Hovedgaden 77

    Alexander Støttrup

    Telefon: 23 44 93 47

    E-mail: als@syddjurs.dk

    Teamleder - Team 2, Hovedgaden 79

    Christina Paag

    Telefon: 20 12 66 71

    E-mail: chpp@syddjurs.dk